Πα. Οκτ 7th, 2022

TRIKALATV.GR

Πανελλαδικό δίκτυο

Καύσωνας: Κύμα ζέστης με 40άρια – Τι να προσέξετε

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ >>

Σε ποιες περιοχές σημειώνονται θερμοκρασίες άνω των 40 βαθμών Κελσίου και πού υπάρχει κίνδυνος εκδήλωσης φωτιάς. Οι οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας.

Κορυφώνεται σήμερα Πέμπτης (23/06) το κύμα καύσωνα που πλήττει τη χώρα μας, με τον υδράργυρο να “αγγίζει” σε πολλές περιοχές της Ελλάδας τους 40 και 41 βαθμούς Κελσίου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την πρόγνωση του καιρού από τον διευθυντή της ΕΜΥ Θοδωρή Κολυδά, η θερμοκρασία θα φτάσει σήμερα στο εσωτερικό της ηπειρωτικής χώρας τους 38 με 39 βαθμούς και τοπικά στη Θεσσαλία και τη Στερεά τους 40 με 41 βαθμούς Κελσίου.

Από το απόγευμα στη Μακεδονία και τη Θράκη αναμένονται νεφώσεις που γρήγορα θα αυξηθούν και θα σημειωθούν βροχές και σποραδικές καταιγίδες κατά τόπους ισχυρές. Στις υπόλοιπες περιοχές ο καιρός θα είναι γενικά αίθριος με πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά όπου θα σημειωθούν πρόσκαιροι όμβροι στα ορεινά.

Στην Αττική προβλέπεται γενικά αίθριος καιρός με αραιές νεφώσεις κατά διαστήματα. Οι άνεμοι θα πνέουν μεταβλητοί 3 με 4 και πρόσκαιρα το απόγευμα νότιοι έως 4 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 24 έως 39 βαθμούς Κελσίου, ενώ στις παραθαλάσσιες περιοχές θα είναι 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Στη Θεσσαλονίκη προβλέπονται λίγες νεφώσεις που από το μεσημέρι θα αυξηθούν και θα εκδηλωθούν βροχές και καταιγίδες πιθανώς πρόσκαιρα ισχυρές τις βραδινές ώρες. Οι άνεμοι θα πνέουν μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ και η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 23 έως 34 βαθμούς Κελσίου.

Το κύμα ζέστης αναμένεται να υποχωρήσει την Παρασκευή (24/06) και το Σάββατο (25/06), καθώς θα υπάρξει αισθητή πτώση της θερμποκρασίας κατά 4 με 6 βαθμούς Κελσίου. Συγκεκριμένα, αύριο η θερμοκρασία θα φτάσει στα βόρεια τους 31 με 33 βαθμούς και στα κεντρικά και νότια τους 34 με 36 βαθμούς Κελσίου.

Καύσωνας: Οι οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας

Σύμφωνα με τις οδηγίες αυτοπροστασίας της Πολιτικής Προστασίας, συνιστώνται στους πολίτες τα εξής:

  • Αποφύγετε την ηλιοθεραπεία και παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη μακριά από χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
  • Αποφύγετε τη βαριά σωματική εργασία ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.
  • Αποφύγετε το βάδισμα για πολύ ώρα ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.
  • Προτιμήστε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από φυσικό υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα. Επιλέξτε ένα καπέλο που εξασφαλίζει καλό αερισμό του κεφαλιού. Φορέστε μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά με ειδική επίστρωση που προστατεύουν από την αντανάκλαση του ήλιου.
  • Φροντίστε η διατροφή σας να αποτελείται από ελαφρά και μικρά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά. Περιορίστε τα λιπαρά.
  • Πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων). Αν ιδρώνετε πολύ, προσθέστε αλάτι στο φαγητό σας. Αποφύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά.
  • Κάντε χλιαρά ντους κατά τη διάρκεια της ημέρας κι αν χρειαστεί τοποθετείστε υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στο λαιμό.
  • Μεριμνήστε για τα μέλη της οικογένειάς σας που πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κλπ.). Συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών και για όσους λαμβάνουν φάρμακα.
  • Αποφύγετε τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας όταν η ζέστη είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

ΠΗΓΗ: news247.gr

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΡΕΧΟΥΝ >